Dersin Adı | Su İletim ve Dağıtım Sistemlerinin Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 444 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Akışkanlar Mekaniği ve Hidromekanik derslerinde verilen bilgilerin uygulamaya aktarılmasıdır. Bu kapsamda, hidrolik altyapıların tasarımı amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, suyun kaynağından alınarak şehre iletilmesi ve dağıtılması için kullanılan mühendislik altyapılarının tasarımını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kentsel Su Sistemlerine Giriş | Introduction to Urban Water Distribution, Nemanja Trifunovic, UNESCO-IHE Lecture Note Series, Bölüm 1 |
2 | Hidrolojik Döngü | Introduction to Urban Water Distribution, Nemanja Trifunovic, UNESCO-IHE Lecture Note Series, Bölüm 2 |
3 | Su Kaynakları | Introduction to Urban Water Distribution, Nemanja Trifunovic, UNESCO-IHE Lecture Note Series, Bölüm 3 |
4 | Nüfus Tahmini ve Debi Hesapları | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 1 |
5 | Su Alma Yapılarına Giriş | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 2 |
6 | Su Alma Yapıları (Yeraltı Suları) | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 3 |
7 | Su Alma Yapıları (Kuyular) | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Su İletim Yapılarına Giriş | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 5 |
10 | İsale Hatları (Cazibeli) | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 6 |
11 | İsale Hatları (Terfili) | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 7 |
12 | Hazne ve Rezervuarlar | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 8 |
13 | Şebeke Dağıtım Sistemlerine Giriş | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 9 |
14 | Şebeke Dağıtım Sistemleri (Ölü Nokta Metodu) & (Hardy Cross Method) | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, Bölüm 10 & 11 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Water Distribution Systems Handbook, Larry W. Mays, McGraw-Hill, 1999, ISBN: 9780071342131. Design of Water Supply Pipe Networks, Prabhata K. Swamee, Ashok K. Sharma, Wiley, 2008, ISBN: 9780470178522. Water Transmission and Distribution, Principles and Practices of Water Supply Operations, AWWA, 4th Edition, 2010, ISBN: 9781583217818. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest